PRESSEMEDDELELSE

Ny turistdirektør hos Toppen af Danmark

Toppen af Danmark, som er kendt for at formidle gode oplevelser og overnatninger for sine mange medlemmer, har efter en grundig rekrutteringsproces med mange kvalificerede kandidater fundet sin nye direktør.

I samarbejde med de erfarne kolleger på hovedkontoret i Skagen skal den nye direktør bidrage til at styrke og udvikle, hvad der må betragtes som et top-brand i dansk turisme. Tidligere i dag informerede bestyrelsesformand Ulla Mosich foreningens mere end 300 medlemmer og kan nu også dele nyheden offentligt.

”Vi er glade for at kunne meddele, at en enig bestyrelse har ansat Nicolai J. Nissen, der tiltræder som ny direktør for Toppen af Danmark den 1. januar 2024,” fortæller Ulla Mosich.

Nicolai J. Nissen kommer fra en stilling som CCO og forretningsudvikler hos Sol og Strand, hvor han således i dag er kommerciel chef for Danmarks 3. største feriehusudlejningsbureau med ansvar alle markeder, hvor det primære fokus er på feriegæster fra Danmark, Tyskland, Holland og Norge.

Nicolai J. Nissen har et solidt erfaringsgrundlag inden for forretningsudvikling, events, markedsføring og salg fra medie-, hotel-, underholdnings- og turistbranchen. Han har blandt andet arbejdet for musik- og pladeselskaber, JP/Politikens Hus og LEGOLAND parkerne, været CEO og hovedaktionær for HECA Nuuk A/S, som ejede og drev mere end 12 barer og restauranter i Nuuk, og han var med fra starten som marketingchef ved åbningen af Musikkens Hus i Aalborg.

"Med Nicolais ansættelse sikrer vi en fortsat styrkelse af vores samarbejde med vores mere end 300 medlemmer og viderefører en mere end 100-årig tradition for fremme af turisme i regionen," udtaler Ulla Mosich.

Bestyrelsesformanden uddyber, at Toppen af Danmark har ambitioner om, at den nye direktør i samarbejde med sine dygtige kolleger, skal bidrage til at udvikle Toppen af Danmark, og tage foreningen med ind i en ny æra.

Derfor kommer den nye direktør også til at arbejde tæt sammen med Destination Nord, idet begge parter for nylig har bekræftet en styrkelse af det gensidige samarbejde til gavn for turistbranchen og de mange besøgende i regionen.

Som afsluttende bemærkning ønsker Toppen af Danmark at takke Lene Kappelborg for hendes dedikation i rollen som interim-direktør siden 1. maj i år.

For yderligere information, kontakt:

Ulla Mosich, bestyrelsesformand, Toppen af Danmark Tlf. 40 18 90 22 eller e-mail: ulla@aalbaek-badehotel.dk